Farkas Zoltán: A jog veszélyes fegyver
Szubjektív lapajánló.
A felcsúti milliárdos Szijjártó Péterrel, Kósa Lajossal és Palkovics Lászlóval bemutatózott és ünnepelt Debrecenben.
A Mátrai Erőmű égette Mészáros Lőrinc pénzét tavaly, az MKB-nak, a szállodáknak, és a vasútépítésnek köszönhetően azonban így is nagy éve volt a felcsúti expolgármesternek. A Mészáros-cégcsoport legtöbb tagja a napokban tette közzé a 2019-es beszámolóját, ezeket néztük át.
Feltartóztathatatlanul drágulnak a közlekedési nagyberuházások, melyek hasznát egy finoman szólva is szűk kör fölözi le. A vasúti építkezéseknél két és félszeres a drágulás öt év alatt.
Az eddigi legdrágább vasúti szakaszon ott volt egy Tisza-híd is, most folyó nélkül is megdöntik a rekordot.
A fővárosnál csak most szereztek tudomást arról a szerződésről, amelyet nemrég kötött a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. a pernye elszállítására.
Még tavasszal vásárolta be magát erre a területre.
Pedig egy évvel korábban "csak" 4 milliárdra rúgott ez az összeg a Mészáros és Mészáros Kft.-nél.
A 60-80 éves nyárfaligetet konkrétan azért irtották ki, hogy helyet csináljanak az építkezés során felmerült törmeléknek. A többtonnás munkagépek a környező utcákat sem kímélték.
A felcsúti polgármester egyik cége, az R-Kord a debreceni vasútépítésbe szállhat be, a V-Híd Építő Zrt.-vel közösen majdnem 14 milliárd forintért végezhetik el a munkát.
A Fonyód-Kaposvár vasútvonalat is ugyanaz a konzorcium újíthatja fel, amely Balatonföldvár és Balatonszárszó között már hozzáfogott a korszerűsítéshez: a Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester érdekeltségébe tartozó felcsúti R-Kord Kft., a Swietelsky Kft. és a V-Híd Zrt. hármasáról van szó – írja a Sonline a közbeszerzési eredményhirdető alapján, amelyet a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hozott nyilvánosságra.